Dag 22: Natte sokken

30 juni 2016 - Chongqing, China

Het plan was vandaag vroeg te vertrekken en veel te doen, maar op het moment dat ik wakker werd en het hard maar dan ook echt hard aan het regenen was, zag ik dat toch wel als een teken dat ik weer door kon slapen. Toen ik een paar uur later mijn ogen weer open deed hoosde het nog steeds flink. We besloten maar te gaan aangezien we toch naar een museum wilden en aan namen dat die overdekt was. Toen we eenmaal bij het museum in de buurt waren en de metrohalte uit kwamen, waren de straten onder gelopen en wij moesten helaas aan de overkant zijn. Een paar flinke sprongen en ja hoor, natte schoenen, natte sokken. Dat wordt de rest van de dag soppend rond lopen. Het was best een groot museum en het vooruitzicht weer terug die openlucht douche in te moeten heeft ertoe geleid dat ik elk object grondig heb bestudeerd. En toen was het weer terug de regen in en nog even de stad door, langs een grote tempel, een modern theatergebouw, een uitgestorven dure merken mall en een markt die ongelooflijk saai was doordat iedereen grote zeilen over zijn waar had gelegd tegen de regen.

Het is de laatste avond in Chongqing maar het is een rustige avond. Mijn paraplu begint het te begeven en mijn schoenen zijn bijna uit te knijpen. Alleen even wat eten en dan weer terug naar het hostel in de hoop eens wat vroeger te slapen op die plank samen met al mijn muggenvrienden. Morgen weer door.