Dag 25: Zomaar een dag in Chengdu

3 juli 2016 - Chengdu, China

Vlakbij het hostel ligt het Wenshu klooster. Het ziet er leuk uit met hier en daar een rondzwervende monnik op sportschoenen en een hippe smartphone, maar we zijn hier al weer snel uitgekeken. We gaan naar het Global Century centre en zo die is groot! That's what she said. Dit is namelijk het grootste gebouw ter wereld. Er huizen zich 2 grote malls in dit gebouw, een bioscoop, een ijsbaan en als hoogtepunt een heus tropisch zwemparadijs, wat inhoudt dat je ook buiten dit zwemgedeelte omsingelt wordt door enge loslopende mannen in te strakke speedo's maar er is geen enkel teken van de vrouwelijke variant, tijd om weer te gaan.

Van hier gaan we naar een oud huis van een of andere onder het Chinese volk bijzonder bekende woordenkunstenaar met natuurlijk een gigantische tuin eromheen waar ik maar een beetje verdwaasd rond dwaal. De volgende bestemming van de Chengdu highlight tour zijn de negen bruggen die stuk voor stuk prachtig weerspiegelt worden in het water, alleen heb ik er geen negen gezien, maar ik was dan ook gebiologeerd naar een bijzonder schattige puppy aan de waterkant aan het kijken. Als laatste komen we bij Chunxi road, de voetgangersstraat met eindeloos veel winkels. Klaar met Chengdu, klaar met Sichuan en klaar met het pittige eten. Voor een keer maar weer eens naar de KFC.